Prima Pagina Artisti Sepultura

Sepultura

Biografie

 

 

Formatia a fost fondata in primavara anului 1984, Sepultura si a sarbatorit progresul in 1989 prin intermediul celei de-a treia lansari a lor, Beneath The Remains. Mai tarziu, si-au facut aparitia albume clasice ca Arise – lansat in 1991 – si Chaos A.D – lansat 2 animai tarziu in 1993. Roots (1996) a pus capat colectiei de albume lansate impreuna cu solistul Max Cavalera. Cei tei membrii care au ramas in trupa, Igor Cavalera, Paolo Pinto si Andreas Kisser, l-au invocat pe afro-americanul Derrick Green ca si succesor al fostului vocalist. In 1998, trupa a produs albumul, Against, marcata de vocea puternica a lui Green, si de talentul fostului bassist al trupei Metallica, Jason Newsted.

In luna august a anului 1998, in aceasta formula, Sepultura a organizat un festival in Sao Paulo pentru a sprijini inidienii din partea de Nord-Est a tarii. Publicului i s-a oferit obtiunea de a plati pretul  normal al biletului ori sa aduca un kilogram de articole de bacanie pentru nativii din Brazilia. Acest angajament national a fost de asemenea exprinat in titlul albumului lansat in 2001, Nation. Pentru prima data de la albumul Beneath The Remains, Sepultura a inregistrat un album in tara lor nativa, Brazilia, avand invitati ilustrii precum Jello Biafra (ex-Dead Kennedys), Jamey Jasta (Hatebreed) si legenda dub/reggae Dr. Israel, printre altii, la studio, rugandu-i pe violoncelistii finlandezi de la Apocalyptica, sa faca o versiune pentru piesa Valtio.

 

De asemenea trupa a demonstrat ca poate merge mai departe de genul lor. “Ideea de baza era sa luam fragmente din reprezentatii care la prima vedere nu au nici un fel de lagatura cu stilul Sepultura. Asa am ajuns la artisti ca U2, Massive Attack ori Jane´s Addiction,” explica Kisser despre subiectul  albumului  Revolusongs, un EP cu sapte variante de coperta care au facut senzatie peste tot in jurul lumii in 2002. “Revolusongs a fost ca o eliberere spirituala pentru noi ” comenteaza Kisser imediat dupa lansare, facand aluzie la faptul ca urmatorul lor album, Roorback, va fi cu substrat autentic tropical si brazilian. “Fiecare dintre albume a fost o reactie la cel precedent sau chiar la mai multe albume lansate inainte “, explica. “A fost o experienta grozava sa lucram cu alti muzicieni pentru Roots, Against si Nation, insa am vrut sa pastram lcrurile mai simple pe Roorback, mai brutale si mai directe, cu mai putine fragmante melodioase ”. Stilul extrem de direct Sepultura este reflectact in inregistrarea video din Sao Paulo, in aprilie 2005, care a fost transformata mai tarziu intr-un DVD, Live In Sao Paulo.

Urmatorul album, Dante XXI (2006), si cel mai recent material lansat, A-Lex, ii surprind pe  Sepultura concantrandu-se pe teme literare, pe care le-au transformat intr-un mod fascinant, intr-o compilatie trash metal.

A-Lex fost produs de Sepultura si Stanley Soares la Studiourile Trama in Sao Paulo si masterat de George Marino la Studiourile Sterling Sound din New York . A-Lex este primul album Sepultura relalizat in colaborare cu bateristul Jean Dolabella, care s-a alaturat trupei pe parcursul turneului Dante XXI. “Il cunoesteam pe Jean de mai bine de 3 ani, este din orasul nostru natal, Belo Horizonte, si s-a alaturat trupei in momentul in care Roy Mayorga a plecat sa se alature celor de la Stone Sour,” spune Kisser despre noul lor  baterist. “este cu 10 ani mai tanar decat ceilalti membrii si a adus o noua viziune trupei. Jean are o energie debordanta si o motivatie pe masura. Suntem foarte fericiti sa il avem alaturi de noi, si ne mandrim cu impactul pozitiv pe care l-a adus materialului, A-Lex”.

 

 

 

Discografie

 

1985 – Bestial Devastation (EP)

1986 – Morbid Visions

1987 – Schizophrenia

1989 – Beneath the Remains

1991 – Arise 

1993 – Chaos A.D.

1996 – Roots 

1998 – Against

2001 – Nation

2003 – Rooeback

2005 – Live in Sao Paulo

2006 – Dante XXI

2009 - A-Lex

 

 

A-Lex

 

Inregistrat in Sao Paulo (Brazilia) la Studiourile Trama si mixat la Mega Studios, A-Lex, cel de-al unsprezecelea album de studio al trupei, (lansat pe 23 ianuarie 2009) contine 18 piese insumate in 60 de minute de Sepultura in cea mai buna forma.

Este primul album pe care trupa il inregistreaza alaturi de bateristul Jean Dolabella, ceea ce ajuta ca soundul sa fie unul usor diferit de cel cu care ne obisnuise Sepultura.

 Trupa spune ca acest album a fost compus si inregistrat intr-un timp record pentru ca intreg procesul a durat doar 3 luni.

A-Lex este cel de-al doilea album conceptual al trupei dupa albumul lansat in 2006, Dante XXI. Este bazat pe cartea lui Anthony Burgess, Portocala Mecanica, ce in 1971 a fost adaptata pentru productia unui film in regia lui Stanley Kubrick.

Chitaristul Andreas Kisser si cei trei colegi ai sai, Derrick Green (voce), Paulo Jr. (bass) si nou venitul Jean Dollabella (tobe), se dedica cartii lui Anthony Burgess, Portocala mecanica, creand o opera trash metal in jurul acestui subiect incitant. A-Lex are in mod cert ceea ce este nevoie pentru a zgudui fundatia scenei metal: putine alte albume de gen suna la fel de ambitios si impresionant.

“O multime de oameni cunosc filmul lui Stanley Kubrick, Portocala mecanica, care este un film clasic, insa putini realizeaza ca ultimul capitol din carte lipseste din film. Si asta, dupa parerea mea, este extrem de important pentru mesajul pe care Anthony Burgess a vrut sa il tranzmita: e vorba de libera ta vointa, in ce mediu sa te invarti, “ explica Andreas Kisser expunand  interpretarea sa asupra piesei. “Dupa internarea sa in spital, Alex, personajul principal al cartii, se intoarce in societate, se intalneste cu fostii prieteni, se casatoreste si isi intemeiaza o familie. Ia singur aceasta decizie, indiferent de ce avea guvernul in minte pentru el.“ Un aspect interesant pe care Sepultura il subliniaza in compozitiile de pe albumul, “A-Lex” insemna in tratucere “fara lege”). Materialul este impartit in patru capitole, dintre care primele trei acopera subiectul cunoscut al filmului, in timp ce al patrulea capitol reflecta finalul cartii. “Fiecare capitol, de la Alex I la Alex IV, incepe cu o scurta introducere care permita ascultatorului sa urmareasca povestea pe tot parcursul albumului,” explica Kisser.

Impreuna cu piesele clasice metal Sepultura, care sunt omniprezente pe parcursul albumului de o ora, au transpus in album afinitatea lui Alex pentru Ludwig van Beethoven: sustinuta de instrumentisti de muzica clasica din Sao Paulo, piesa the Ludwig Van reorchetreaza Simfonia a-9-a a lui Beethoven si o transpune intr-un context heavy metal. Acesta piese este absolut desavarsita, nu s-ar pute crea o combinatie mai buna intre muzica calasica si trash metal salbatic.

A-Lex este. (tradus in limba romana - fara lege) este un material echilibrat, de o coerenta exceptionala care nu iese din tipare prin agresivitate ci prin atmosfera pe care o creaza.

A-Lex va fi valabil in trei variante: un digipak deluxe, un jewel case sau in varianta vinyl.

 

Tracklist:

1. A-Lex I
2. Moloko Mesto
3. Filthy Rot
4. We've Lost You
5. What I Do!
6. A-Lex II
7. The Treatment
8. Metamorphosis
9. Sadistic Values
10. Forceful Behavior
11. Conform
12. A-Lex III
13. The Experiment
14. Strike
15. Enough Said
16. Ludwig Van
17. A-Lex IV

18. Paradox

 

 

 

 

inapoi la lista de artisti

Alti Artisti

Rolling Stones, Red Hot Chili Peppers, Natalie Imbruglia, Activ, Loredana, Kylie Minogue, Nelly Furtado, The Chemical Brothers, Blondy, Benone Sinulescu, Aaliyah, U2, Adam Merrin, BUG Mafia, Bob Sinclair, Queen, Evanescence, Emanuel, Zdob si Zdub, Amanda Perez